Екоурок Без верби та калини нема України
Мета: формування екологічної свідомості та культури особистості, яка усвідомлює свою відповідальність за стан навколишнього середовища і готова до активних природоохоронних дій; поглиблення знань про природу, розвиток любові та дбайливого ставлення до неї, особливо, під час воєнних дій та руйнувань на території нашої держави.
Обладнання: ватман, кольорові олівці, фломастери, маркери, наліпки, хустинка
Методи: робота в групах, пояснення, читання віршів, дискусія, творчі методи (малювання, робота з наліпками, робота з хустинкою).
Хід уроку:
I.Організаційний момент. Привітання вчителя. Оголошення теми, мети уроку. Позитивне налаштування учнів на співпрацю.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Природа нашої країни грає на струнах душі неповторною красою, торкається найпотаємніших куточків серця своїм різнобарв'ям та віддячує щедрими дарами кожного, хто турбується про неї.
Природа все завчасно зрахувала,
І кожному своє подарувала -
Бери лишень і користуйся гідно!
Все таке різне, й водночас єдине.
Все неповторне, але не одне...
Навіщо ж бо природі та людина,
Що шансу зруйнувати не мине?
Гармонія - синонім до природи,
А рівновага - до її творінь...
Ми на Землі - не перші із народів,
То ж нумо не зганьбімо поколінь!
I. ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Вправа 2. "Поезія". Учні виразно читають вірші про природу українських поетів та аналізують їх.
IV. Вивчення нового матеріалу.
Вправа 3. "Дерево". Учні отримують завдання зобразити природу на ватмані у вигляді дерева. Пояснення вчителя. Здавна природа України асоціювалася з деревом. Серед народних символів України були верба та калина. Тому я пропоную вам поділитися власним баченням природи, використавши творчий підхід. Можна зобразити коріння, як історичну спадщину нашого народу, родючої, багатої, неймовірно прекрасної землі. Стовбур - це сила, могутність, енергія та єдність з природою. Гілки - це молодість, оновлення, неповторність та різноманіття довкілля. Листя - це ніжність, тендітність та вразливість. Плоди - це найвища цінність, вершина мрій, нагорода за працю і турботу.
Кожна група учнів демонструють своє дерево та розповідають, що вони зобразили на своїх малюнках. Захист відбувається у вигляді дискусії.
Вправа 4. "Добро і зло". Учням вчитель роздає наліпки двох різних кольорів. Завдання: на одній наліпці написати вчинки людини, які шкодять природі, а на іншій - які зменшують негативний вплив людини на навколишнє середовище. У верхній частині малюнка здобувачі освіти клеять екологічні проблеми, а в нижній частині - шляхи зменшення негативного впливу діяльності людини на довкілля. Учні коментують і обговорюють свої думки, записані на наліпках.
V. Закріплення знань.
Вправа 5. "Хустинка". Метод незакінченого речення. Вчитель демонструє учням патріотичну хустинку жовто-блакитного кольору, тримаючи за один кінець проговорює: "Я люблю природу України за те, що вона багата на неймовірно добрих, працьовитих, емпатичних людей". Учні по черзі підходять до вчителя, беруться за хустинку та продовжують речення: "Я люблю природу України за те, що...
I. VI. Підсумки уроку, оцінювання, повідомлення домашнього завдання.
Відкритий урок Без природи людям не прожити. Екологічні проблеми
Мета: поглибити знання учнів про екологічні проблеми, ознайомити з екологічними проблемами України у звязку з воєнними діями та пошук шляхів їх вирішення для енергоефективного природокористування та зменшення шкідливого впливу людини на навколишнє середовище
Методи: незакінчене речення, демонстрація презентації, дискусія, робота в групах
Обладнання: проєктор, ноутбук, презентація, плакати, наліпки
Хід уроку:
I І. Організаційний момент. Привітання вчителя. Оголошення теми, мети уро.. Позитивне налаштування учнів на співпрацю.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Закінчити речення:
1) екологія - це наука про...
2) екологічна проблема - це...
3) які вам відомі екологічні проблеми?
ІІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні більшість розвинутих країн світу, і Україна також, дбають про стан навколишнього середовища. Екологічна свідомість кожного з нас залежить від наших щоденних вчинків. Тому ми розглянемо екологічні проблеми, які посилилися у зв'язку з воєнними діями на території нашої держави та будемо шукати шляхи вирішення їх та мріяти про екологічно чисте майбутнє для довкілля.
IV. Вивчення нового матеріалу. Вчитель працює зі здобувачами освіти та із презентацією.
Екологічні проблеми:
https://docs.google.com/presentation/d/1KXNQ4cJK9_WHG3p29087UeY9Zxgo8mR2fbpSzKUrE8Q/edit?usp=sharing
Дискусія з учнями за питаннями: 1) забруднення атмосфери; 2) забруднення гідросфери; 3) забруднення літосфери; 4) екологічні проблеми України.
V. Закріплення знань.
Робота в групах. Вчитель поділяє учнів на групи та дає завдання. Перша група працює над екологічними проблемами в Україні у зв'язку із воєнними діями на території нашої країни. Друга група учнів працює над питанням подолання екологічних проблем. Свої думки учні фіксують на наліпках, які потім озвучують і закріплюють на плакаті. Підсумовуючи, обидві групи виконують завдання "Рожева мрія", в ході якого описують країну, яку вони хочуть побачити у майбутньому.
Зворотний зв'язок. Вчитель пропонує учням намалювати уподобайку та поділитися з усіма присутніми враженнями про знання, здобуті на уроці.
VI. Оцінювання учнів та повідомлення домашнього завдання.
Відкритий позакласний захід
Екологічний квест - грибочки
Мета: формування екологічної свідомості та культури поведінки, спрямованої на збереження навколишнього середовища здобувачів освіти, дбайливого ставлення до рослин та тварин
Обладнання: друковані матеріали (інструкції, завдання, назви та номери локацій), карти маршрутів, олівці та папір для малюнків, кошики, мішечки з грибочками, горщики, грунт, кімнатні рослини, їжа для тварин
Сценарій заходу
1. Підготовка заходу. Вчитель заздалегідь готує зупинки в різних локаціях та кабінетах. Кожна зупинка має координатора, який дає інструкцію учням, як пройти далі і яке завдання для цього потрібно виконати. Кожна локація має номер та назву. Перед проходженням квесту вчитель ховає на кожній зупинці мішечки з грибочками, готує інструкцію проходження квесту та карту маршруту для його учасників.
2. Початок квесту. Поділ учнів на 2 команди. Кожна команда обирає собі командира та назву. Вчитель розповідає правила проходження квесту та вручає капітанам інструкцію та карту маршруту, за яким необхідно слідувати. Кожна команда отримує кошика для збирання грибочків і прямує згідно з позначками на карті у своїй послідовності до локацій. Вчитель бажає учасникам успіху та розпочинає квест.
Правила проходження квесту:
1.
Пройти
по черзі усі зупинки згідно з маршрутом на карті.
2.
Старанно
виконувати кожне завдання від викладачів.
3. Збирати в кошик мішечки з грибочками й зберігати їх до кінця квесту.
4. Шукаючи мішечки з грибочками не нашкодити навколишньому середовищу та берегти майно центру, не шуміти!
3. Проходження квесту.
3.1. Перша зупинка «Кімнатні квіти». Локація 2 кабінет, викладач Мельник Анжеліка Валеріївна.
Завдання. Посадити
вазони. Учні отримують горщики, ґрунт, кімнатні рослини та воду й виконують завдання. По завершенні, учасники квесту шукають заховані в кабінеті мішечки з грибочками, які складають в кошики.
3.2.Друга зупинка «Екологічні загадки». Локація 3 кабінет, викладач Кирилюк Галина Григорівна.
Завдання. Відгадати
загадки. Перша команда:
1
Для усіх вона важлива,
Бо без неї сохне
нива.
Й у клітинці кожній
в нас
Певний є … (води)
запас
2
Ні потилиці, ні
обличчя, ні початку, ні кінця.
Як по ній ти не
підеш – кінця-краю не знайдеш. (Земля)
3
Хоч без крил, але
літаю,
Вербі коси
розплітаю.
Погойдаю в лісі
гілку,
Заколишу в квітці
бджілку.
Якщо добре
розлютити,
Можу шкоди
наробити. (Вітер)
4
Виросли гриби
прекрасні —
Капелюшки в них,
мов в маслі.
І збирають грибники
Маслянисті …
(Маслюки)
Завдання. Відгадати загадки. Друга
команда:
1
Люди, звірі, риби,
квіти
Без … (води) не
можуть жити.
Тож візьміть собі
за звичку
Економити … (водичку).
2
Зимою біле,
Весною чорне,
Влітку зелене,
Восени стрижене.
(Поле)
3
Цей блакитнодовгий
звір
Має дивну звичку:
З скелі, з кручі
стрімголів
Падає у річку.
(Водопад)
4
В мене ніжка одна —
Чобітка не маю,
І хоч я без
голови,—
Шапку одягаю. (Гриб)
3.3.Третя зупинка «Поезія». Локація Бібліотека. Викладач Ясінська Олена Василівна. Завдання. Виразно прочитати та зробити аналіз віршованого твору про красу та велич природи й вплив діяльності людини на навколишній світ.
Перша команда Наталя
Карпенко ЗМІНИВСЯ СВІТ...
Змінився світ,
змінились ми і звички,
Нам все замало, все
нам подавай.
Купуємо непотріб і
дрібнички
Щодня все більше й
більше, через край.
Куди нам стільки,
нам того не треба,
А люд, як
навіжений, все гребе.
Лежить роками
мотлох без потреби,
Кого ми, люди,
дуримо? Себе!
Коли є попит… Дякуємо долі,
Тепер не здивувати
нас нічим.
І хліба вдосталь й
одягу доволі,
Ось тільки розум
нині ніпочім.
Продукти й речі…
Все у целофані.
Куди відходи?
Звісно, на смітник.
Дрейфує пластик в
Тихім океані.
Сміттєвий острів. Сьомий материк.
Надіємось, що
завтра якось буде.
Не тліє пластик…
Нам до того що…
Не будь байдужим!
Ще не пізно, люди!
Робімо щось! Бо
зійде на ніщо!
Друга команда
Наталя Карпенко
ПРИРОДА – ДРУГ І ОБЕРІГ!
Садибами селом іду.
Яка краса! Все на виду!
Довкола озираюся,
Від щастя
усміхаюся.
Чому у нас так
повелось,
Що ми чекаємо
чогось,
На біди нарікаємо…
Ми так багато
маємо!
На трави кажемо
бур’ян,
А він від немочі та
ран.
Недуги гоять
травами,
А ми їх нищим,
травимо.
Усі щедроти біля
ніг,
Природа – друг і
оберіг.
Милуймося,
вдивляймося,
За милості
вклоняймося.
3.4.Четверта зупинка «Бережіть природу». Локація 4 кабінет. Викладач Бриндзак Сніжана Володимирівна. Завдання. Намалювати малюнок на тему: «Бережіть природу».
3.5.П’ята зупинка «Подбай про друга». Викладач Миськов Ярослав Віталійович. Локація двір ліцею. Завдання. Погодувати песиків. Зробити спільне фото з твариною.
4. Підведення підсумків. Локація 2 кабінет, викладач Мельник Анжеліка Валеріївна. Вчитель підбиває підсумки заняття. Відзначає найактивніших учасників квесту. Учні підраховують кількість мішечків з грибочками та діляться враженнями про проходження квесту. Спільне фото. Поїдання грибочків.
Ві
Немає коментарів:
Дописати коментар